v Şiddeti önlemede erken yaşta müdahale çok önemlidir. Ayrıca şiddetin önlenebilmesi, şiddet nedenlerine ilişkin doğru tespitler yapılmalı.
v Okul programlarında çocuk eğitimine özel olarak yer verilmeli.
v Çocukların düşsel güçleri geliştirilmeli.
v Eğitimde duygulara da yer verilmeli.
v Öğretmenler ile aileler iletişim içinde olmalı.
v Çocukların ve gençlerin problemleri dinlenmeli. Çözümleri için çaba gösterilmeli.
v Şiddete uğrayan öğrencilerle duruma göre bireysel ya da grupla psikolojik danışma yapılmalı.
v Psikolojik danışma sürecinde şiddete mağruz kalan öğrenciyle güven veren, destekleyici, kendisini yetersiz ve güçsüz hissetmesini önleyecekbir bireysel görüşme yapmalıyız.
v Şiddetin temelinde öfke duygusu yer almaktadır. Kişi öfke kontrolünü sağlayamadığından şiddete yönelir. Şiddet engellemenin temel noktası aslında öğrencilere öfke kontrolü becerisini kazandırmaktır.
v Çatışma çözme, arabuluculuk, öfke kontrolü gibi programlar geliştirmek ya da bu konularda geliştirilen programları uygulayarak öğrencilerin gelişimine yardım edilmeli.
v Daha güvenli okul oluşturmak için gereken veriler toplanmalı, kaydedilmeli.
v Velilere şiddete başvurmadan çocuklarını nasıl disipline edebilecekleri konusunda kaynak sağlanmalı ve eğitim verilmeli.