ü Öğretmenler daha çok fiziksel içerikli olayları zorbalık olarak değerlendirdiklerini ve sözel ve ilişkisel davranışları zorbalık olarak görmediklerini ifade etmektedirler. Bu algıların değişmesi gerekir.
ü Öğretmenler sınıfta, öğrencilerin zorbalığın olumsuz sonuçlarını görmelerini sağlayacak drama vb. etkinlikler düzenleyebilir. Empati becerilerini geliştirebilir
ü Öğretmenler öğrencilere uyguladıkları anketler yoluyla zorbalık olayının okulun en çok neresinde meydana geldiğini belirlemeli ve belirlenen alanlarda zorbalığı önlemeye yönelik tedbirler almalıdır.
ü Öğretmenler zorbalıkla etkin bir şekilde mücadele etmesini sağlayan kuralları öğrencilerin katılımıyla belirlemelidir.Bu kuralların belirlenmesi sürecine öğrencilerin katılımının sağlanması, öğrencilerin kuralları uygulaması sürecinde sorumluluk duymasını sağlayacaktır.
ü Okullarda zorbalık konusu, örneğin Hayat Bilgisi/Sosyal Bilgiler gibi derslerinin programında yer almalı.
ü Alt sınıflardaki öğrencileri üst sınıflardaki öğrencilerden korumalı
ü Şaka ile zorbalık arasındaki farkı ayırt etmeli
ü Doğrudan gözlenemeyen zorbalığa dikkat etmeli
ü Önyargılardan uzak olunmalı.